Publications

Artícles en Revistes JCR-ISI

  • Pàmies, M, M.; Valverde, M.; Cross, C. (2020). Organising research on university student plagiarism: A process approach. Assessment & Evaluation in Higher Education, Vol. 45, No.3, pp. 401-418.
  • Aride, O.; Pàmies, M.M. (2019). From values to behavior: proposition of an integrating model. Sustainability, Vol. 11, No. 21. p. 6170.
  • Gottardello, D.; Pàmies, M.M. (2019). Business School Professors’ Perception of Ethics in Education in Europe. Sustainability, Vol. 11, No. 3, pp. 608.
  • Chicu, D.; Ryan, G.; Cross, C.; Pàmies, M.M. (2019) Exploring the Influence of the Human Factor on Customer Satisfaction in Call Centers. Business Research Quarterly, Vol. 22, No. 2, pp. 83-95.
  • Ryan, G., Hernández-Maskivker, G., Valverde, M.; Pàmies, M.M. (2018). Challenging the conventional wisdom: Positive waiting. Tourism Management, Vol. 64, pp. 64-72.
  • Pàmies, M.M.; Ryan, G.; Valverde, M. (2016). How intervention can empower children as consumers in dealing with advertising. International Journal of Consumer Studies, Vol. 40, No. 5, pp. 601-609.
  • Pàmies, M.M.; Ryan, G.; Valverde, M. (2016). Uncovering the silent language of waiting, Journal of Services Marketing, Vol. 30, No. 4.
  • Pàmies, M.M.; Ryan, G.; Valverde, M. (2016) What is going on when nothing is going on? Exploring the role of the consumer in shaping waiting situations. International Journal of Consumers Studies, Vol. 40, nº2, pp.211-219.
  • Ryan, G.; Pàmies, M.M.; Valverde, M. (2015). WWW= Wait, Wait, Wait: Emotional reactions to waiting on the Internet. Journal of Electronic Commerce Research, Vol. 16, nº4, pp. 261-275.

Journal articles no JCR-ISI

  • Gottardello, D.; Pàmies M.M.; Valverde, M. (2017). “Professors’ perception of university students’ plagiarism: A literature review”. BiD Textos Universitaris de biblioteconomia i documentació, No. 39.
  • Pàmies, M.M.; Ryan, G.; Valverde, M. (2018). ¿De quién es la culpa? Un estudio exploratorio de las causas de la espera en los servicios. Revista Innovar, Vol. 28, No. 67, pp. 11-23.
  • Hernández-Maskivker, G.; Ryan, G.; Pàmies, M.M. (2016) Waiting time at theme parkes: how managers interpret waiting. TOURISMOS: An International Multidisciplinary Refereed Journal of Tourism, Vol. 11, No. 4, pp. 158-184.
  • Margalef, F.; Valverde, M.; Gorjup, M.T.; Ryan, G.; Pàmies, M.M. (2011). Objetivo satisfacción: conceptos y evidencias del impacto de la satisfacción del trabajador en la satisfacción del consumidor. Boletín de Estudios Económicos, 66 (203), 337-351
Books and book chapters
  • Pàmies, M.M.; Ryan, G.; Valverde, M. (2017). Disseny de la recerca. Com fer recerca. Treball de fi de grau, tesi de màster, tesi doctoral i altres projectes de recerca. Profit Editorial S.L. ISBN: 978-84-16904-67-9.
  • Pàmies, M.M.; Ryan, G.; Valverde, M.; Hernández-Maskivker, G.; Chicu, D. (2016). University Student plagiarism in the digital age and the professors’ role in detecting and reporting. Dark Sides of Business and Higher Education Management. Business Expert Press. ISBN:978-16-3157-566-2.
  • Jiménez, A.I.; Pàmies, M.M.; Zapico, L.M. (2016) Evolució i rol actual de la marca. La relació producte-marca-consumidors. Direcció de productes i marques. Editorial UOC. ISBN: 978-84-6923-329-0.
  • Gázquez, J.C.; Pàmies, M.M.; Sánchez, M. (2016). La identitat i la imatge de la marca: fonts de creació. Direcció de productes i marques. Editorial UOC. ISBN: 978-84-6923-329-0.
  • Gómez, M.A.; Mondéjar, J.A.; Pàmies, M.M. (2016) Estratègies de marca (I). L'extensió de marca. Direcció de productes i marques. Editorial UOC. ISBN: 978-84-6923-329-0.
  • Calderón, H.; Pàmies, M.M. (2016) Estratègies de marca (II). La marca als mercats exteriors. Direcció de productes i marques. Editorial UOC. ISBN: 978-84-6923-329-0.
  • Pàmies, M.M.; Ryan, G. (2015) La comunicación en las organizaciones en el siglo XXI. Dirección. Aspectos Fundamentales. Universidad Veracruzana. ISBN: 978-607-8445-22-6.
  • Gorjup, M.T.; Valverde, M.; del Bono, A.; Pàmies, M.M. (2014) El sector de los Call Center en Argentina: ¿Volatilidad o sustentabilidad? Organizaciones Sustentanbles. Universidad Veracruzana. ISBN: 978-607-9248-63-5.
  • Ryan, G.; Pàmies, M.M. (2011). La espera en los servicios. Un enfoque de marketing. Construyendo mejores empresas. Universidad de Sonora. Sonora (México). ISBN: 978-607-8158-38-6.
  • Ryan, G.; Pàmies, M.M. (2011). El Màrqueting és un procés. El Procés de Màrqueting. Publicacions URV. Tarragona (Spain). ISBN: 978-84-8424-104-1.