Valverde Aparicio, Mireia
Speciality: management
977759838
Office: FEE 205

Projects

Projects

International Social Innovation Competition for Students and Adult Learners
Principal researcher: Ryan, Gerard Anthony
Members: Chicu, DorianaValverde Aparicio, M.Hernández Maskivker, Gilda MaríaPàmies Pallisé, M. d. M.Fehérvölgyi, Beáta
Initial year: 2014    Final year: 2017
Code: 14/KA2HE/2367

Organismo Autónomo Programas Educativos Europeos (OAPE).

Satisfacción en la provisión del servicio (service encounter): un análisis de la relación entre la satisfacción de empleados y clientes en contact centers. SERENSAT
Principal researcher: Valverde Aparicio, Mireia
Members: Ryan, G. A.Pàmies Pallisé, M. d. M.Gorjup, M. T.
Initial year: 2011    Final year: 2013
Code: ECO2010-17638

Ministerio de Ciencia y Innovación (MICINN). Área ANEP de Economía (AECO).

More information
Género y creación de empresas. Efectos de la división sexual del trabajo sobre la creación de empleo y la situación profesional
Principal researcher: Brunet Icart, Ignasi
Members: Barberà Mariné, M. G.Valverde Aparicio, M.Belzunegui Eraso, Ángel GabrielAlarcón Alarcón, A.Böcker Zavaro, R.Cincunegui, C.Galindo Calvo, P.Poveda Rosa, M. M.Fernández de Bobadilla, G. W.Foncubierta Rodríguez, M. J.Gil Estallo, M. A.Lerma Montero, I.Mañas Rodríguez, C.Prior Ruíz, J. C.Vallejo Peña, F. A.
Initial year: 2006    Final year: 2009
Code: 144/06

Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales (MTAS). Programa Sectorial de Estudios de las Mujeres y del Género (SEMG)

More information
Projecte integrat d’aplicació de les TIC en l’àmbit de l’evaluació de competències i aprenentatges
Principal researcher: Valverde Aparicio, Mireia
Initial year: 2005    Final year: 2006
Code: Projecte X08-PROFID.

Institut de Ciències de l’Educació. Programa ARIE – Projectes de recerca i innovació en matèria educativa i d’ensenyament formal i no formal.

Projectes

The European Service Society: Citizens, Consumers and Workers
Principal researcher: Valverde Aparicio, Mireia
Members: Ryan, G.Pàmies Pallisé, M. M.
Initial year: 2016    Final year: 2017
Code: 2015EXIT-08

Organisme: URV - Universitat Rovira i Virgili.

Publications

Revistes

Pàmies Pallisé, M. d. M.Ryan, G. A.Valverde Aparicio, M. (2018). "De quién es la culpa? Un estudio exploratorio de las causas de la espera en los servicios".

Quartil 2017: Q4 Marketing; Q4 Strategy and Management; Q4 Public administration; Q4 Accounting; Q4 Sociology and political Science.

Innovar-Revista de Ciencias Administrativas y Sociales vol. 28 (67), p. 11-23.
Valverde Aparicio, M.Gottardello, D. (2018). "Human resource management outsourcing in Spanish firms: Evolution over time and implication for devolution".

Quartil 2017: Q3 Education, Q3 Business and International Management, Q3 Strategy and Management, Q4 Accounting, Q4 Organizational Behaviour and Human Resource Management, Q4 Management of Technology and Innovation

Intangible Capital vol. 14, p. 56-73.
Ryan, G. A.Hernández Maskivker, Gilda MaríaValverde Aparicio, M.Pàmies Pallisé, M. d. M. (2018). "Challenging conventional wisdom: Positive waiting".

Tourism Management

Quartil 2017: Q1 Enviromental Studies, Q1 Hospitality, Leisure, Sport & Tourism, Q1 Management vol. 64, p. 64-72.
Pàmies Pallisé, M. d. M.Gottardello, D.Valverde Aparicio, M. (2017). "Percepcions del professorat amb relació al plagi dels estudiants universitaris: revisió de la bibliografia".

Quartil 2017: Q4 Library and Infomation Sciences

BiD: textos universitaris de biblioteconomia i documentació vol. 39.
Valverde Aparicio, M.Trullen, J. (2017). "HR professionals' use of influence in the effective implementation of HR practices".

European Journal of International Management

Quartil 2017: Q4 Management vol. 11, p. 537-556.
Valverde Aparicio, M.Trullen, J.Stirpe, L.Bonache, J. (2016). "The HR department's contribution to line managers' effective implementation of HR practices".

Quartil 2016: Q1 Industrial Relations & Labour; Q2 Management.

Human Resource Management Journal vol. 26 p. 449-470

Llibres

Pàmies Pallisé, M. d. M.Ryan, G. A.Valverde Aparicio, M. (2017). "Disseny de la recerca".

Dins Com fer recerca. Treball de fi de grau, tesi de màster, tesi doctoral i altres projectes de recerca.

Barcelona , (España) . Profit Editorial p. 1-310.

Books

Valverde Aparicio, M.Gorjup, M. T.del Bono, A.Pàmies Pallisé, M. d. M. (2014). "El sector de Call Centers en Argentina: ¿Volatilidad o sustentabilidad?".

Organizaciones sustentables.

Veracruz , (Mèxic) . Editorial: Editorial Universidad Veracruzana. p. 97-113
Valverde Aparicio, M.Gorjup, M. T. (2012). "Calidad laboral en los call-centers españoles".

Salgado Beltrán, Lizbeth; Burgos Flores, Benjamín (coord.) Construyendo mejores empresas

Hermosillo , (Mèxic) . Editorial: Universidad de Sonora
Valverde Aparicio, M.Romeu, S.Gascó, J. L. (2011). "Outsourcing the HR function in the new economy: literature, facts and research agenda".

Human Resources Management in the New Economy

Hershey, PN , (EUA) . Editorial: IGI Global
Valverde Aparicio, M.Gorjup, M. T.Calabuig, D. (2010). "La funció de gestionar persones: d’on ve, on és, on va".

Persones i organitzacions

Barcelona . Editorial: FUOC
Terceño Gómez, A.Valverde Aparicio, M.Cascón Pereira, R.Gorjup, M. T. (2008). "Managing People in Small and Medium-sized firms/ Gestión de personas en la pequeña y mediana empresa".

University Research and Education requirements for small and medium sized enterprises/ Requerimientos en educación e investigación superior de las pequeñas y medianas empresas.

Bahía Blanca , (Argentina) . ). Editorial: Universidad Nacional del Sur, p. 27-44.
Valverde Aparicio, M.Gorjup, M. T.Martí, N.Ryan, G.Vidal , A.Villarroya, M. (2006). "Los call-centers a nivel internacional: Factores diferenciales de Catalunya en el ámbito de los centros de atención telefónica".

Col.lecció de Documents de Treball de CIDEM de la Generalitat de Catalunya. Editat pel Departament de Treball i Indústria de la Generalitat de Catalunya.

Serlavós, R.Valverde Aparicio, M. (2003). "Los retos de la flexibilidad laboral".

Brewster, C.; Mayrhofer, W.; Morley, M.: Nuevos desafíos para la gestión de los recursos humanos en Europa.

Madrid . Madrid: Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales.

Peer-reviewed articles

Ryan, G. A.Pàmies Pallisé, M. d. M.Valverde Aparicio, M. (2016). "Uncovering the silent language of waiting".

Quartil 2015: Business Q3.

Journal Of Services Marketing vol. 30, p. 427-436.
Ryan, G. A.Pàmies Pallisé, M. d. M.Valverde Aparicio, M. (2016). "How intervention can empower children as consumers in dealing with advertising".

Quartil 2015: Business Q3.

International Journal Of Consumer Studies vol. 40, p. 601-609.
Ryan, G. A.Pàmies Pallisé, M. d. M.Valverde Aparicio, M. (2016). "What is going on when nothing's going on? Exploring the role of the consumer in shaping waiting situations".

Quartil 2015: Business Q3.

International Journal Of Consumer Studies vol. 40, p. 211-219.
Ryan, G. A.Chicu, DorianaValverde Aparicio, M.Batt, R. (2016). "The Service-Profit Chain in Remote Service Encounters".

Quartil 2015: Business Q4.

Journal Of Service Theory And Practice vol. 26, p. 616-641.
Ryan, G. A.Ustrov, Y.Valverde Aparicio, M. (2016). "Insights into emotional contagion and its effects at the hotel front desk".

Quartil 2015: Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Q1, Management Q2.

International Journal Of Contemporary Hospitality Management vol. 28.
Ryan, G. A.Chicu, DorianaValverde Aparicio, M. (2016). "Determinants of Customer Satisfaction in Call Centres". European Accounting and Management Review
Valverde Aparicio, M.Romeu, S.Gottardello, Debora (2016). "¿Cómo abordar el outsourcing de RRHH para que sea exitoso?".

Revista de la Asociación Española de Dirección de Personal

AEDIPE vol. 29 p. 46-49
Ryan, G. A.Pàmies Pallisé, M. d. M.Valverde Aparicio, M. (2015). "WWW= Wait, Wait, Wait: Emotional reactions to waiting on the Internet".

Quartil 2015: Business Q3.

Journal Of Electronic Commerce Research vol. 16, p. 261-275.
Valverde Aparicio, M.Cascón Pereira, R. (2014). "Meanings attributed to management as an explanation for clinician managers’ attitudes and professional identity [Los significados atribuidos a la gestión como fuente de las actitudes e identidad profesional de los médicos gestores]".

Gaceta Sanitaria.

Gaceta Sanitaria, vol. 28, p. 475-479.
Del Bono, A.Gorjup, M. T.Henry, L.Valverde Aparicio, M. (2013). "Call centres' employment practices in global value networks: A view from Argentina as a receiving economy". Economic and Industrial Democracy, vol. 34, p. 693-717.
Guerrero Dávalos, C.Valverde Aparicio, M.Gorjup, M. T. (2013). "Un análisis de la gestión por competencias en la empresa española: de la teoría a la práctica". Contaduria y Administración, vol. 58, p. 251-288.
Valverde Aparicio, M.Scullion, H.Ryan, G. A. (2013). "Talent management in Spanish medium-sized organisations". International Journal of Human Resource Management, vol. 24, p. 1832-1852.
Martí Audí, N.Valverde Aparicio, M.Heraty, N. (2013). "Human resource management in the Spanish call centre sector: The bird cage model of call centre work". International Journal of Human Resource Management, vol. 24, p. 308-329.
Ryan, G. A.Valverde Aparicio, M. (2013). "First Things First: The Path Into Qualitative Research in Management". Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa, vol. 16, p. 218-220.
Valverde Aparicio, M.Romeu, S.Gasco, J. L. (2012). "Externalización de la función de recursos humanos: conceptos, retos y propuesta de sistematización". Estudios Financieros. Revista de Trabajo y Seguridad Social, p. 191-216.
Papaoikonomou, E.Valverde Aparicio, M.Ryan, G. A. (2012). "Articulating the Meanings of Collective Experiences of Ethical Consumption". (Països Baixos) . Journal of Business Ethics, vol. 110, p. 15-32.
Guerrero, C.Valverde Aparicio, M.Gorjup, M. T. (2011). "La relación entre rendimiento empresarial y políticas de recursos humanos basadas en competencias en el sector textil y financiero español". (Mèxic) . Contaduria y Administración.
Gorjup, M. T.Valverde Aparicio, M.Ryan, G. A. (2011). "Calidad laboral: Concepto multidimensional, práctica necesaria, responsabilidad de todos". Madrid . Centro de Estudios financieros. Revista de trabajo y seguridad social. Comentarios, casos prácticos. Recursos humanos, p. 101-128.
Papaoikonomou, E.Ryan, G. A.Valverde Aparicio, M. (2011). "Mapping Ethical Consumer Behavior: Integrating the Empirical Research and Identifying Future Directions". (Regne Unit) . Ethics & Behavior, vol. 21, p. 197-221.
Margalef, F.Valverde Aparicio, M.Gorjup, M. T.Ryan, G. A.Pàmies Pallisé, M. d. M. (2011). "Objetivo satisfacción: conceptos y evidencias del impacto de la satisfacción del trabajador en la satisfacción del consumidor". Bilbao . Boletín de Estudios Económicos, vol. 66.
Valverde Aparicio, M.Gorjup, M. T. (2010). "A la búsqueda de los gestores de recursos humanos". Madrid . Revista de la Asociación Española de Dirección de Personal (AEDIPE), p. 12-20.
Gorjup, M. T.Valverde Aparicio, M.Ryan, G. A. (2009). "In Search of Job Quality in Call Centers". (Regne Unit) . Personnel Review, vol. 38.
Shire, K. A.Schönauer, A.Valverde Aparicio, M.Mottweiler, H. (2009). "Collective Bargaining and Temporary Contracts in Call Centre Employment in Austria, Germany and Spain". (Regne Unit) . European Journal of Industrial Relations, vol. 15, p. 437-456.
Shire, K. A.Schönauer, A.Valverde Aparicio, M.Mottweiler, H. (2009). "Temporary work in coordinated market economies: Evidence from front-line service workplaces". (EUA) . Industrial & Labor Relations Review, vol. 62, p. 602- 617.
Gorjup, M. T.Valverde Aparicio, M.Ryan, G. A. (2008). "Promotion in call centres: Opportunities and determinants". (Irlanda) . Journal of European Industrial Training, vol. 32, p. 45-62.
Setó Pàmies, M. D.Villarroya Martínez, MatildeValverde Aparicio, M.Rabassa Figueras, M. N. (2008). "Marketing interno del conocimiento: modelo MK-KM". Barcelona . Alta Dirección, vol. XLIV, p. 108-120.
Valverde Aparicio, M.Ryan, G. A.Gorjup, M. T. (2007). "An Examination of the Quality of Jobs in the Call Center Industry". (EUA) . International Advances in Economic Research, vol. 13.
Ryan, G. A.Valverde Aparicio, M. (2006). "Waiting in Line for Online Services: A Qualitative Study of the User’s Perspective".

Information Sistems Journal.

(Anglaterra) . vol. 16, núm. 2.
Cascón Pereira, R.Valverde Aparicio, M.Ryan, G. A. (2006). "Mapping Out Devolution: An Exploration Of The Realities of Devolution". Journal of European Industrial Training, vol. 20, p. 129-151.
Cascón Pereira, R.Valverde Aparicio, M.Ryan, G. A. (2006). "Mapping out devolution: an exploration of thr realities of devolution”".

Journal of European Industrial Training.

(Espanya) . vol. 30, núm. 2, p. 129-151.
Valverde Aparicio, M.Ryan, G. A.Solé, S. (2006). "Distributing HRM responsabilities: a classification of organisations". (Anglaterra) . Personal review, vol. 35, núm. 6, p. 618-636.
Cascón Pereira, R.Valverde Aparicio, M. (2006). "Variety is the spice of life’...but is it so in HRD? A discussion on the convenience of defining the discipline".

International Journal of Learning and Intellectual Capital.

(Espanya) . vol. 3, núm. 1, p. 14-28.
Ryan, G. A.Valverde Aparicio, M. (2005). "Waiting for service on the Internet: Defining the phenomenon and identifying the situations". (Estats Units) . Internet Research, vol. 15, núm. 2, p. 220-240.
Gil Estallo, M. A.Valverde Aparicio, M. (2004). "La gestión del conocimiento, ¿otra moda del management?".

Ciencias Empresariales. Revista de la Facultad de Contabilidad y Administración de la Universidad Michoacana de San Nicolás de Hidalgo,

vol. 13, núm. 1.

Teaching

© 2021