Ryan, Gerard Anthony
Speciality: marketing
Research group: Factor Humà, Organitzacions i Mercats (2014 SGR 265 GRC)
URV research group: Factor Humà, Organitzacions i Mercats
977759842
Office: FEE 218

Projects

Projects

International Social Innovation Competition for Students and Adult Learners
Principal researcher: Ryan, Gerard Anthony
Members: Chicu, DorianaValverde Aparicio, M.Hernández Maskivker, Gilda MaríaPàmies Pallisé, M. d. M.Fehérvölgyi, Beáta
Initial year: 2014    Final year: 2017
Code: 14/KA2HE/2367

Organismo Autónomo Programas Educativos Europeos (OAPE).

Satisfacción en la provisión del servicio (service encounter): un análisis de la relación entre la satisfacción de empleados y clientes en contact centers. SERENSAT
Principal researcher: Valverde Aparicio, Mireia
Members: Ryan, G. A.Pàmies Pallisé, M. d. M.Gorjup, M. T.
Initial year: 2011    Final year: 2013
Code: ECO2010-17638

Ministerio de Ciencia y Innovación (MICINN). Área ANEP de Economía (AECO).

More information

Publications

Revistes

Pàmies Pallisé, M. d. M.Ryan, G. A.Valverde Aparicio, M. (2018). "De quién es la culpa? Un estudio exploratorio de las causas de la espera en los servicios".

Quartil 2017: Q4 Marketing; Q4 Strategy and Management; Q4 Public administration; Q4 Accounting; Q4 Sociology and political Science.

Innovar-Revista de Ciencias Administrativas y Sociales vol. 28 (67), p. 11-23.
Ryan, G. A.Hernández Maskivker, Gilda MaríaValverde Aparicio, M.Pàmies Pallisé, M. d. M. (2018). "Challenging conventional wisdom: Positive waiting".

Tourism Management

Quartil 2017: Q1 Enviromental Studies, Q1 Hospitality, Leisure, Sport & Tourism, Q1 Management vol. 64, p. 64-72.

Llibres

Pàmies Pallisé, M. d. M.Ryan, G. A.Valverde Aparicio, M. (2017). "Disseny de la recerca".

Dins Com fer recerca. Treball de fi de grau, tesi de màster, tesi doctoral i altres projectes de recerca.

Barcelona , (España) . Profit Editorial p. 1-310.

Books

Papaoikonomou, E.Ryan, G. A.Ginieis Iribarren, M. C. (2014). "La sustentabilidad en el mercado: Responsabilidad social corporativo y nuevas tendencias de consumo sostenible".

Organizaciones Sustentables.

Veracruz , (Mèxic) . Editorial: Editorial Universidad Veracruzana. p. 67-79
Hernández Lara, A. B.Ryan, G. A. (2014). "La sustentabilidad, el cambio climático y la industria turística".

Organizaciones Sustentables.

Veracruz , (Mèxic) . Editorial: Editorial Universidad Veracruzana. p. 47-65
Hernández Lara, A. B.Ryan, G. A. (2013). "La influencia del cambio climático en las estrategias empresariales".

Políticas de protección ambiental en el siglo XXI: medidas tributarias, contaminación ambiental y empresa

Barcelona . Editorial: Editorial Bosch, SA p. 313-331
Ryan, G. A.Hernández Maskivker, Gilda MaríaBlazey, M.Pàmies Pallisé, M. M. (2013). "Fast Lines at Theme Parks". París , (França) . Editorial: World Academy of Science, Engineering and Technology p. 25-49
Ryan, G. A.Pàmies Pallisé, M. d. M. (2011). "El Màrqueting és un procés".

El procés de Màrqueting.

Tarragona . Editorial: Publicacions URV, p. 7-24.
Ryan, G. A. (2005). "Màrqueting Postmodern".

Temes Actuals de Màrqueting (Material Multimèdia).

Barcelona . Barcelona: EDIUOC.
Ryan, G. A. (2005). "Màrqueting Postmodern".

Temes Actuals de Màrqueting (Material Multimèdia).

Barcelona . Barcelona: EDIUOC.

Peer-reviewed articles

Ryan, G. A.Pàmies Pallisé, M. d. M.Valverde Aparicio, M. (2016). "Uncovering the silent language of waiting".

Quartil 2015: Business Q3.

Journal Of Services Marketing vol. 30, p. 427-436.
Ryan, G. A.Pàmies Pallisé, M. d. M.Valverde Aparicio, M. (2016). "How intervention can empower children as consumers in dealing with advertising".

Quartil 2015: Business Q3.

International Journal Of Consumer Studies vol. 40, p. 601-609.
Ryan, G. A.Pàmies Pallisé, M. d. M.Valverde Aparicio, M. (2016). "What is going on when nothing's going on? Exploring the role of the consumer in shaping waiting situations".

Quartil 2015: Business Q3.

International Journal Of Consumer Studies vol. 40, p. 211-219.
Ryan, G. A.Chicu, DorianaValverde Aparicio, M.Batt, R. (2016). "The Service-Profit Chain in Remote Service Encounters".

Quartil 2015: Business Q4.

Journal Of Service Theory And Practice vol. 26, p. 616-641.
Ryan, G. A.Ustrov, Y.Valverde Aparicio, M. (2016). "Insights into emotional contagion and its effects at the hotel front desk".

Quartil 2015: Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Q1, Management Q2.

International Journal Of Contemporary Hospitality Management vol. 28.
Ryan, G. A.Cascón Pereira, R.Papaoikonomou, E. (2016). "Constructing and communicating an ethical consumer identity: A Social Identity Approach". Journal of Consumer Culture. vol. 16, p. 209-231.
Ryan, G. A.Chicu, DorianaValverde Aparicio, M. (2016). "Determinants of Customer Satisfaction in Call Centres". European Accounting and Management Review
Hernández Maskivker, Gilda MaríaRyan, G. A.Pàmies Pallisé, M. d. M. (2016). "Waiting times at theme parks: how managers interpret waiting".

TOURISMOS: An International Multidisciplinary Refereed Journal of Tourism, Quartil 2016: Q4 Business and International Management Q4 Tourism

Leisure and Hospitality Management vol. 11 p. 158-184
Hernández Maskivker, Gilda MaríaRyan, G. A. (2016). "Priority Systems at Theme Parks from the Perspective of Managers and Customers".

Technology Innovation Management Review

vol. 6 p. 40-47
Ryan, G. A.Pàmies Pallisé, M. d. M.Valverde Aparicio, M. (2015). "WWW= Wait, Wait, Wait: Emotional reactions to waiting on the Internet".

Quartil 2015: Business Q3.

Journal Of Electronic Commerce Research vol. 16, p. 261-275.
Valverde Aparicio, M.Scullion, H.Ryan, G. A. (2013). "Talent management in Spanish medium-sized organisations". International Journal of Human Resource Management, vol. 24, p. 1832-1852.
Rodríguez-Ardura, I.Ryan, G. A.Ulrike Gretzel, U. (2013). "Special Issue: Qualitative Approaches to e-Marketing and Online Consumer Behaviour". Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research.
Ryan, G. A.Valverde Aparicio, M. (2013). "First Things First: The Path Into Qualitative Research in Management". Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa, vol. 16, p. 218-220.
Papaoikonomou, E.Valverde Aparicio, M.Ryan, G. A. (2012). "Articulating the Meanings of Collective Experiences of Ethical Consumption". (Països Baixos) . Journal of Business Ethics, vol. 110, p. 15-32.
Gorjup, M. T.Valverde Aparicio, M.Ryan, G. A. (2011). "Calidad laboral: Concepto multidimensional, práctica necesaria, responsabilidad de todos". Madrid . Centro de Estudios financieros. Revista de trabajo y seguridad social. Comentarios, casos prácticos. Recursos humanos, p. 101-128.
Papaoikonomou, E.Ryan, G. A.Valverde Aparicio, M. (2011). "Mapping Ethical Consumer Behavior: Integrating the Empirical Research and Identifying Future Directions". (Regne Unit) . Ethics & Behavior, vol. 21, p. 197-221.
Margalef, F.Valverde Aparicio, M.Gorjup, M. T.Ryan, G. A.Pàmies Pallisé, M. d. M. (2011). "Objetivo satisfacción: conceptos y evidencias del impacto de la satisfacción del trabajador en la satisfacción del consumidor". Bilbao . Boletín de Estudios Económicos, vol. 66.
Hernández Lara, A. B.Ryan, G. A. (2011). "Coping with climate change in the tourism industry: A review and agenda for future research". (Croàcia) . Tourism and Hospitality Management, vol. 17, p. 79-90.
Papaoikonomou, E.Ryan, G. A.Ginieis Iribarren, M. C. (2011). "Towards a Holistic Approach of the Attitude Behaviour Gap in Ethical Consumer Behaviours: Empirical Evidence from Spain". (EUA) . International Advances in Economic Research, vol. 17.
Gorjup, M. T.Valverde Aparicio, M.Ryan, G. A. (2009). "In Search of Job Quality in Call Centers". (Regne Unit) . Personnel Review, vol. 38.
Gorjup, M. T.Valverde Aparicio, M.Ryan, G. A. (2008). "Promotion in call centres: Opportunities and determinants". (Irlanda) . Journal of European Industrial Training, vol. 32, p. 45-62.
Valverde Aparicio, M.Ryan, G. A.Gorjup, M. T. (2007). "An Examination of the Quality of Jobs in the Call Center Industry". (EUA) . International Advances in Economic Research, vol. 13.
Valverde Aparicio, M.Ryan, G. A.Solé, S. (2006). "Distributing HRM responsabilities: a classification of organisations". (Anglaterra) . Personal review, vol. 35, núm. 6, p. 618-636.
Cascón Pereira, R.Valverde Aparicio, M.Ryan, G. A. (2006). "Mapping out devolution: an exploration of thr realities of devolution”".

Journal of European Industrial Training.

(Espanya) . vol. 30, núm. 2, p. 129-151.
Cascón Pereira, R.Valverde Aparicio, M.Ryan, G. A. (2006). "Mapping Out Devolution: An Exploration Of The Realities of Devolution". Journal of European Industrial Training, vol. 20, p. 129-151.
Ryan, G. A.Valverde Aparicio, M. (2006). "Waiting in Line for Online Services: A Qualitative Study of the User’s Perspective".

Information Sistems Journal.

(Anglaterra) . vol. 16, núm. 2.
Ryan, G. A.Valverde Aparicio, M. (2005). "Waiting for service on the Internet: Defining the phenomenon and identifying the situations". (Estats Units) . Internet Research, vol. 15, núm. 2, p. 220-240.

Teaching

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