Publications

Journal articles JCR-ISI

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  • Aride, O.; Pàmies, M.M. (2019). From values to behavior: proposition of an integrating model. Sustainability, Vol. 11, No. 21. p. 6170.
  • Gottardello, D.; Pàmies, M.M. (2019). Business School Professors’ Perception of Ethics in Education in Europe. Sustainability, Vol. 11, No. 3, pp. 608.
  • Chicu, D.; Ryan, G.; Cross, C.; Pàmies, M.M. (2019). Exploring the Influence of the Human Factor on Customer Satisfaction in Call Centers. Business Research Quarterly, Vol. 22, No. 2, pp. 83-95.
  • Hernández-Maskivker, G.; Nicolau, J.L.; Ryan, G.; Valverde, M. (2019). A reference-dependent approach to WTP for priority.Tourism Management, Vol. 71, pp. 165-172.
  • Boada-Cuerva, M.; Trullen, J.; Valverde, M. (2019). Top management: the missing stakeholder in the HRM literature. The International Journal of Human Resource Management, Vol. 30, No. 1.
  • Serrano-Fernández, M. J.; Boada-Grau, J.; Boada-Cuerva, M.; Assens-Serra, J.; Macip-Simó, S.; Vigil-Colet, A. (2019). Health and Safety at Work in the Transport Industry (TRANS-12). Anales de Psicología. Vol. 35, No. 11, pp. 116-123.
  • Ryan, G., Hernández-Maskivker, G., Valverde, M.; Pàmies, M.M. (2018). Challenging the conventional wisdom: Positive waiting. Tourism Management, Vol. 64, pp. 64-72.
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  • Boada-Cuerva, M.; Boada-Grau, J.; Prizmic-Kuzmica, A. J.; De Diego, N. G.; Vigil-Colet, A. (2018). RTC-11: Adaptation of the Resistance to Change Scale in two countries (Spain and Argentina). Anales de Psicología.Vol. 34, No. 2. pp. 359-366.
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  • Boada-Grau, J.; Sánchez-García, J.C,: Viardot, E.; Boada-Cuerva, M.; Vigil-Colet, A. (2016). Adaptation of an entrepreneurial motivation scale into Spanish. Anales de Psicología, Vol. 32, No. 2, pp. 571-577.
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Journal articles no JCR-ISI (last 10 years)

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  • Chicu, D.; Ryan, G.; Valverde, M. (2016) Determinants of customer satisfaction in call centres. European Accounting and Management Review Vol. 2, No. 2, pp. 20-41.
  • Hernández-Maskivker, G.; Ryan, G.; Pàmies, M.M. (2016) Waiting time at theme parkes: how managers interpret waiting. TOURISMOS: An International Multidisciplinary Refereed Journal of Tourism, Vol. 11, No. 4, pp. 158-184.
  • Guerrero Dávalos, C.; Valverde, M.; Gorjup, M.T. (2013) Un análisis de la gestión por competencias en la empresa española. De la teoría a la práctica. Contaduría y Administración, Vol.58, nº1, pp.251-288.
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  • Gorjup, M.T.; Valverde, M.; Ryan, G. (2007) ¿Cómo medir la calidad del trabajo? Generación de un índice para la detección de buenos y malos trabajos en el sector de call centers. Metodología de Encuestas. Revista de la Sociedad Internacional de Profesionales de la Investigación en Encuestas, Vol. 9, pp. 27-42.
  • Cascon-Pereira, R.; Valverde, M.; Ryan, G. (2006) Mapping out devolution: an exploration of the realities of devolution. Journal of European Industrial Training, Vol.20, nº2, pp.129-151
  • Cascon-Pereira, R.; Valverde, M. (2006) 'Variety is the spice of life'... but is it so in HRD? A discussion on the convenience of defining the discipline. International Journal of Learning and Intellectual Capital, Vol.3, nº1, pp.14-28. ISSN: 1479-4853
  • Valverde, M.; Gorjup, M.T. (2005) Todos somos gestores de recursos humanos: Identificación caracterización de los agentes responsables de la gestión de personas. EF. Revista de Trabajo y Seguridad Social (Recursos Humanos) 272, pp.165-202. ISSN: 1132-8584
  • Valverde, M.; Soler, C.; Quijano, S. (2003) Del departamento de recursos humanos a la función de recursos humanos: la gestión de personas como responsabilidad compartida. Encuentros en Psicología Social, Vol.1, nº1, pp.94-102 ISSN: 1130-3735

Books and book chapters (last 10 years)

  • Pàmies, M.M.; Ryan, G.; Valverde, M. (2017). Disseny de la recerca. Com fer recerca. Treball de fi de grau, tesi de màster, tesi doctoral i altres projectes de recerca. Profit Editorial S.L. ISBN: 978-84-16904-67-9.
  • Pàmies, M.M.; Ryan, G.; Valverde, M.; Hernández-Maskivker, G.; Chicu, D. (2016). University Student plagiarism in the digital age and the professors’ role in detecting and reporting. Dark Sides of Business and Higher Education Management. Business Expert Press. ISBN:978-16-3157-566-2.
  • Jiménez, A.I.; Pàmies, M.M.; Zapico, L.M. (2016) Evolució i rol actual de la marca. La relació producte-marca-consumidors. Direcció de productes i marques. Editorial UOC. ISBN: 978-84-6923-329-0.
  • Gázquez, J.C.; Pàmies, M.M.; Sánchez, M. (2016). La identitat i la imatge de la marca: fonts de creació. Direcció de productes i marques. Editorial UOC. ISBN: 978-84-6923-329-0.
  • Gómez, M.A.; Mondéjar, J.A.; Pàmies, M.M. (2016) Estratègies de marca (I). L'extensió de marca. Direcció de productes i marques. Editorial UOC. ISBN: 978-84-6923-329-0.
  • Calderón, H.; Pàmies, M.M. (2016) Estratègies de marca (II). La marca als mercats exteriors. Direcció de productes i marques. Editorial UOC. ISBN: 978-84-6923-329-0.
  • Pàmies, M.M.; Ryan, G. (2015) La comunicación en las organizaciones en el siglo XXI. Dirección. Aspectos Fundamentales. Universidad Veracruzana. ISBN: 978-607-8445-22-6.
  • Valverde, M.; Gorjup, M.T. (2015) La motivación, la llave maestra de la gestión de personas. Dirección. Aspectos Fundamentales. Universidad Veracruzana. ISBN: 978-607-8445-22-6.
  • Trullen, J., Bonache, J., Stirpe, L., Valverde, M. (2015) Implementing HR practices effectively: exploring the role of the HR department, in Valle-Cabrera, R.; López-Cabrales, A. (eds.) New Clues for Analysing the HRM Black Box. Cambridge Scholars Publishing, Newcastle, UK. ISBN: 978-1-4438-7791-6.
  • Gorjup, M.T.; Valverde, M.; del Bono, A.; Pàmies, M.M. (2014) El sector de los Call Center en Argentina: ¿Volatilidad o sustentabilidad? Organizaciones Sustentanbles. Universidad Veracruzana. ISBN: 978-607-9248-63-5.
  • Hernández-Maskivker, G.; Valverde, M.; Ustrov, Y. (2014) La sustentabilidad del sector turístico a tavés de las actuaciones y satisfacción de sus agentes.Organizaciones Sustentanbles. Universidad Veracruzana. ISBN: 978-607-9248-63-5.
  • Hernández, A.B.; Ryan, G. (2014) La sustentabilidad, el cambio climático y la industria turística. Organizaciones Sustentanbles. Universidad Veracruzana. ISBN: 978-607-9248-63-5.
  • Papaiokonomou, E.; Ryan,G.; Ginieis, M. (2014) La sustentabilidad en el mercado: Responsabilidad social corporativa y nuevas tendencias de consumo sostenible. Organizaciones Sustentanbles. Universidad Veracruzana. ISBN: 978-607-9248-63-5.
  • Segarra, P.; Papaoikonomou, E. (2012) 10 International Best Practices. Publicacions URV, Tarragona, Spain. ISBN: 978-84-695-3925-5.
  • Ryan, G.; Pàmies, M.M. (2011). El Màrqueting és un procés. El Procés de Màrqueting. Publicacions URV. Tarragona (Spain). ISBN: 978-84-8424-104-1
  • Ryan G., Papoikonomou, E. (2011). El comportament del consumidor. El procés de màrqueting, Publicacions URV. Col·lecció EINA.ISBN: 978-84-8424-104-1.
  • Ryan, G. (Ed.) (2011). Introducció al marketing. El procés de marketing, Publicacions URV. Col·lecció EINA.ISBN: 978-84-8424-104-1.
  • Segarra, P. (2011). La política de preus. El Procés de Màrqueting. Publicacions URV, Tarragona, Spain. ISBN: 978-84-8424-104-1.
  • Ryan, G.; Pàmies, M.M. (2011). La espera en los servicios. Un enfoque de marketing. Construyendo mejores empresas. Universidad de Sonora. Sonora (México). ISBN: 978-607-8158-38-6.
  • Gorjup, M.T.; Valverde, M. (2011). Calidad laboral en los call centres españoles, en Salgado Beltrán, L.; Burgos Flores, B. (coord.) Construyendo mejores empresas. Universidad de Sonora, Sonora, México. ISBN: 978-607-8158-38-6.
  • Valverde, M.; Romeu, S.; Gascó, J.L. (2011) Outsourcing the HR function in the new economy: literature, facts and research agenda, in Human Resource Management in the Digital Economy: Creating Synergy between Competency Models and Information. IGI Global, Hershey, Pennsylvania, USA. ISBN: 978-1613502075.
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  • Terceño, A.; Valverde, M.; Cascón, R.; Gorjup, M.T. (2008) University research and education requirements for small and medium sized enterprises, in Managing people in small and medium sized firms. Editorial Universidad Nacional del Sur, Bahía Blanca, Argentina. ISBN: 978-987-1171-99.
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  • Valverde, M., Gorjup, M.T., Marti, N., Ryan, G., Vidal, A., Villarroya, M. (2007). El sector de los call centers en España: funcionamiento, estrategias y prácticas de Recursos Humanos, Informe Español del Global Call Center Research Project, Universidad Rovira i Virgili, Reus, Spain. ISBN: 978-690-4429.
  • Valverde, M., Gorjup, M.T., Marti, N., Ryan, G., Vidal, A., Villarroya, M. (2006). “Els call-centers a nivell internacional: factors diferencials de Catalunya en l’àmbit dels centres d’atenció telefònica”, Col·lecció de Documents de Treball. Servei d’Estudis i Publicacions del CIDEM. Generalitat de Catalunya.
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